گفتگو و مصاحبه

دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف چشمگیر است

به گزارش آوای سنت، دکتر اسحاق شیرین کام در گفتگویی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی فرصت های بسیار زیادی را در طول چهل سال از عمر خود فراهم آورده است، گفت: با مطالعه انقلاب های مختلفی که در جهان اتفاق افتاده است در می یابیم که انقلاب اسلامی ایران در ردیف انقلاب های بزرگ قرار گرفته است و امام خمینی (ره) توانست در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش بی بدیلی را ایفا نماید.

برای نشان دادن وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ‌ها می بایست چند خصیصه اصلی این انقلاب را ذکر کرد. انقلاب اسلامی در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و اتکاء به نیروهای مردمی توانست آرمان‌های اسلامی را شکل دهد. امروز اگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن به میان می آوریم می توانیم در حوزه های مختلف به این موضوع اشاره کنیم.

دکتر شیرین کام فراز با اذعان به این مطلب که انقلاب اسلامی فراز و نشیب های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: آن نهالی را که در ابتدا کاشته شد امروز به یک درخت تنومندی تبدیل شده است. انقلاب ما در طول چهار دهه تهدیدات، تضعیف های داخلی و بین‌المللی و فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. این تجارب برای نسل‌های پیش رو که باید انقلاب اسلامی را بشناسند یک ارزش به حساب می آید. در افق چهل ساله دوم انقلاب اسلامی ایران که قصد طراحی و تدوین برنامه عملی برای آن داریم نیازمند شناخت دقیق جایگاه کنونی، ظرفیت های داخلی و نگاه آینده نگری و دوراندیشی می باشد.

استاد اهل سنت دانشگاه های هرمزگان اظهار داشت: برای پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی باید از ابعاد مختلف به تبیین موارد بپردازیم. انقلاب اسلامی در هستی‌ شناختی و بعد اعتقادی توانست برکاتی را به همراه داشته و در جذب دل های مستعد و نورانی قشر جوان موفق عمل کند. حضور پرشور جوانان در مراسمات دینی و مذهبی و رونق مساجد، استقبال نسل جوان از مراسم معنوی اعتکاف و همچنین برگزاری مراسمات مختلف دینی، مذهبی و ملی و بزرگداشت ها از جمله دستاوردهای اعتقادی انقلاب اسلامی بشمار می روند. از بعد انسان شناختی و جنبه روانشناختی انقلاب می توان به مسئولیت پذیری اشاره کرد که امروز یکی از نکات و دستاوردها شناخته شده و جوانان با اعتماد به نفس و آینده‌ نگری وارد عرصه های علمی می شوند.

دکتر شیرین کام همچنین در تشریح ثمرات اقتصادی در طول چهار دهه گذشته عنوان نمود: انقلاب توانست زمینه تحقق عدالت اقتصادی و رشد طرح‌های مختلفی را فراهم کند. در تمام عرصه ها اعم از عمران و آباد سازی کشور، نمود دستاوردهای انقلاب اسلامی را نظاره گر می باشیم. مقام معظم رهبری در بیانات شان تاکید می کند که جوشش انقلابی توام با نظام سیاسی و اجتماعی باید به پیش برده شود.

این فرموده بعنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. انقلاب دیگری را نمی‌توانیم نام ببریم که انقلابیون وقتی درگیر نظام سازی شدند آن روحیه انقلابی را چه در رفتار و چه گفتمان ها و ادبیات شان در سیاست های خارجی و داخلی حتی در روحیه جهاد و شهادت حفظ کردند و فقط انقلاب اسلامی ایران می تواند چنین ویژگی هایی داشته باشد. از ویژگی های دیگر می توان به بحث معنویت پرداخت. در عصری که انسان ها از تهاجمات استعمار غربی سرخورده بودند آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی باعث شد که در جهان اسلامی بیداری اتفاق افتاده بیفتد و در واقع بیداری اسلام یک نعمت از حضور انقلاب بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن