گفتگو و مصاحبه

زنگ خطر ارتباطات نامتعارف در فضای مجازی

آوای سنت: یک عالم اهل سنت ترکمن، ارتباط با نامحرم در فضای مجازی را زنگ خطری در سر راه جوانان دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالکریم آخوند صابری در گفتگو با خبرنگار ما، حجاب و حیا را نشانه عفت، پاکدامنی و ایمان در میان زنان مسلمان دانست و گفت: نبود حیا و ایمان انسان را در معرض آلودگی به مفاسد و خطرات آن قرار می دهد. متاسفانه امروز شرم و حیا از جوامع ما رخت بربسته و اختلاط برخی از زنان با مردان نامحرم موجب شده است تا تهدیدات بسیاری نمود پیدا کنند.

اختلاط زن و مرد به هر شکل و روش مقدمه عمل زنا را فراهم می کند، پس هرگاه زن و مردی نامحرم در خلوتگاه قرار گرفتند، نفر سوم، شیطان لعین می باشد که وسوسه کننده کننده است. عمل زنا از دیدگاه اسلام یکی از اعمال زشت و قبیح به حساب می آید. ورود به دروازه های جهنم با مرتکب شدن به هر قسم از کبیره امکان پذیر می باشد که از جمله آن زنا است. در کانون های دورهمی مانند مجالس موسیقی که حجاب ها از سر برداشته می شوند، حیا انسان را ترک می کند. در این حال وسوسه ها به کار افتاده و شهوت را به نقطه تحریک می رسانند.

آخوند صابری با انتقاد از بی پروایی برخی زنان در مجالس موسیقی اظهار داشت: علاقه به فیلم های مبتذل و آموزش دهنده ی انواع رقص و آواز را کار هنری نشماریم. بهترین هنر و مهارت برای یک زن، تربیت فرزندانی است که در آینده به درون جامعه رفته و در کانون توجهات قرار می گیرند. اگر عفت و پاکدامی در ما نباشد، فرزندان به سمت چاهی می روند که خود رفته ایم. به بهانه آگاهی از معلومات روز اقدام به خرید و نصب ماهواره در خانه می کنیم، اما فرزندان ما دانسته یا ندانسته دل به تماشای فیلم هایی می بندند که از بویی از دین و اسلام در محتوای شان دیده نمی شود.

این عالم اهل سنت ترکمن، فیلم های ماهواره ای را آموزش مراوده افراد نامحرم با یکدیگر خواند و متذکر شد: اعمال شرم آوری که در تصاویر این گونه فیلم ها به تصویر در می آیند به مرور در ذهن مخاطب عادی شده و خصوصا دختران و بانوان جوان را به بیراهه می کشاند. مدپرستی، انتخاب البسه خوش رنگ و کفش هایی که زنان را زیبا جلوه می دهند، همگی تاثیر محتوای است که چشم، آنها را می بیند.

امروزه ارتباطاتی که در فضای تلگرام ایجاد می شوند، زنگ خطری در سر راه نسل جوان است. در رفتار و کردار خود از بازیگران غربی الگو برداری می کنیم. مانند آنها به مخاطبان ناشناس فضای مجازی محبت می ورزیم و ظرف مدت کوتاهی چنان با غریبه ها گرم می گیریم که گویی نزدیکترین اشخاص به ما هستند!

آخوند صابری، با بیان این مطلب که بسیاری از عوامل طلاق در جوامع اسلامی در نتیجه ارتباط با نامحرم اتفاق می افتند، یادآور شد: بهترین و مطمئن ترین زندگی ها در کانون گرم خانواده هایی جریان دارد که زنان حجاب را از خود جدا نمی کنند. در خانه آرام گرفته و به فرزند از کودکی می آموزند که چگونه وضو گرفته و ترتیبات نماز را یاد بگیرد.

زن اگر نیاز به تفریح دارد به دیدار بستگان و آشنایان رفته و ایشان را ملاقات کند. در صورت علاقه به دورهمی رو به مکاتب قرآنی آورده و در آنجا با بهترین رفیق یعنی قرآن آشنا شود. زینت هر زن تنها برای شوهر وی مناسب حال است. پس به همکلامی با او بپردازد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: پیروی از راه جاهلیت پیش از اسلام مختص زنانی است که از اسلام به دور بودند. زنانی که شبکه های ماهواره ای، آنها را با وضع نیمه برهنه مشغول گشت و گذار در مجاورت تفرجگاه های عمومی نشان می دهد. لذا مانند غربی ها، لباس های تنگ و بدن نما بر تن نکنیم. آستین های لباس را تا آرنج دست بالا نکشیم. غرب می داند که برای به تضعیف رساندن دین، ابتدا باید فرهنگ اقوام را از بین ببرد و از این منظر به درون ما رخنه می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن