گفتگو و مصاحبه

شجاعت و قدرت چانه زنی از ویژگی‌های یک نماینده موفق

آوای سنت: امام مسجد ذی النورین گنبد کاووس، شجاعت، قدرت چانه زنی بالا، خلاقیت و استفاده از نظر صاحب نظران و نخبگان را ملاک عمل یک نماینده توانمند عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، خاتم آخوند بهلکه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مشارکت مردم در روز یازدهم اسفند ماه را یکی از مهمترین رویدادهای سرنوشت ساز پایان سال جاری خواند و گفت: طی سالیان گذشته دشمن از هر راهی برای ورود و دخالت در امور کشورهای مسلمان و بویژه در خاورمیانه استفاده می کند و مایوس کردن مردم نیز یکی از آن شیوه ها می باشد.

همه ما به خوبی به این امر واقف می باشیم که دشمن در منطقه چند هدف را دنبال می کند و در هر یک از آنها منافع منافع رژیم صهیونیستی را مد نظر قرار می دهد. پس از شکست اسرائیل در جنگ علیه مقاومت غزه، دشمن اکنون چشم به انتخابات کشور ما دوخته است و هر ترفندی را بکار می برد تا نگاه مردم را نسبت به گذشته دلسرد نماید. کاری که در طول چهار دهه گذشته نیز به آن مبادرت کرده و هر بار طعم شکست را چشیده اند.

آخوند بهلکه، آگاهی مردم به مقوله انتخابات نسبت به ادوار پیشین را بروز و به لحظه دانست و افزود: همان طور که در فرم و شکل برگزاری تغییراتی را شاهد هستیم، انتظارات و مطالبات مردم نیز از نمایندگان خود بیشتر شده و دیگر مانند گذشته همه چیز در اشتغال خلاصه نمی شود. تجربیات به دست آمده از گذشته نشان می دهند که برخی از نمایندگان قدردان اعتماد مردم خود نبوده و عملکرد ضعیفی از خود برجای می گذارند.

تنها هدف یک نماینده باید در راستای خدمت به مردم باشد. شعاری فکر نکند و پس از رسیدن به صندلی مجلس خود رای نباشد. اکنون ما در دورانی زندگی می کنیم که مردم نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس دقت و توجه بیشتری دارند.

امام مسجد ذی النورین گنبد کاووس در این زمینه اظهار داشت: اگر مردم در یک حوزه از عملکرد نماینده وقت رضایت نداشته باشند، دلیلی برای اعتماد مجدد به وی وجود نخواهد داشت. مهمترین توقع مردم از کاندیداهایی وارد رقابت نهایی می شوند، صداقت در گفتار می باشد. چه بسیار نمایندگانی که خدمت صادقانه کردند و نام نیک از خود باقی گذاشتند و چه بسا کسانی هم بودند که با وعده و شعار به کرسی مجلس رسیدند، اما از کنار مشکلات عبور کرده و اعتماد عمومی را از خود سلب نمودند.

نماینده باید بداند که مردم برای قول هایی که در کاهش مشکلات داده است، به او اعتماد می کنند. پس شایسته نیست که در زمان انتخابات با همه ملت از کوچک تا بزرگ گرم بگیرد، اما پس از رسیدن به کرسی بهارستان، آنها و مشکلات شان را به باد فراموشی بسپارد!

آخوند بهلکه، شجاعت، قدرت چانه زنی بالا، خلاقیت و استفاده از نظر صاحب نظران و نخبگان را ملاک عمل یک نماینده توانمند عنوان کرد و یادآور شد: یک نمایتده موفق کسی است که از مردم در کارهایش مشورت بگیرد و با اخلاق مداری و سرکشی به بطن جامعه، قدرشناس اعتمادشان باشد. خدمات دولتی را پای عملکرد خودش ننویسد.

همچنان که در ایام انتخابات به روستاها سرکشی می کند در دوران نمایندگی نیز به سرکشی کردن و شنیدن مشکلات شان ادامه دهد. خود را بهتر و برتر از دیگران نداند. بسیاری از مشکلات ریز هستند که در روستاها حل نشده باقی می مانند و کمی همت لازم است تا رسیدگی شوند. مطمئنا با برطرف کردن همان مشکلات ریز هم باری از روی مردم برداشته خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن