گفتگو و مصاحبه

فرهنگ غربی مروج فحشا و بی بندوباری زنان

آوای سنت: مسئول فرهنگی حوزه علمیه احمدیه تربت جام افزایش دامنه فحشا را دردناک ترین پیامد فساد اخلاقی در غرب عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالله کلیدار احمدی طی گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این نکته که هدف معاندین از به چالش کشیدن مسئله حجاب قد علم کردن در برابر فرامین الهی و مخالفت با قرآن کریم است، گفت: امروزه می بینیم که افراد بد خواه و بد طینت ایرادات و انواع هجمه ها را به حجاب اسلامی وارد کرده و فلسفه وجودی آن را به چالش می کشند. بنابر فرمایشات قرآن کریم زن با رعایت حجاب، خود را از نگاه های گزنده افراد غریبه حفظ می کند تا از آسیب های احتمالی در امان بماند. یکی از مهمترین فلسفه های حجاب پایداری کانون گرم خانواده و محبت میان زوجین مسلمان می باشد که متاسفانه عدم رعایت آن از سوی برخی زنان پیدایش اختلافات و سردی روابط را به همراه داشته است.

خدای متعال قید و بند‌ها و محدودیت‌ هایی را برای هریک از مردان و زنان مقرر ساخت تا با رعایت کردن آن زندگی را در راحتی و امنیت سپری کنند. موضوع حجاب بحثی نیست که فقط مختص زنان باشد، زیرا اگر مردان هم به مقتضیات آن عمل نکنند، باعث فساد و خرابی در جامعه خواهد شد.

مولوی کلیدار احمدی نکات مثبت رعایت حجاب بر اساس موازین دینی را پوشیده بودن مردان از نگاه زنان فتنه گر و خودداری بانوان مسلمان از پوشش تنگ و نازک خواند و افزود: در مورد زنان همچنین پوشیدن لباس مردانه مخالف با دین و حرام شمرده می شود. از سوی دیگر مردان نیز باید معنای حجاب را در رفتار و نگاه خود رعایت نمایند. خدای متعال در آیه ۳۰ سوره‌ی نور از مردان می خواهد تا حائل و حجابی در مقابل چشمان شان قرار دهند و می‌فرماید: ( قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ أَزْکَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ)

مسئول فرهنگی حوزه علمیه احمدیه تربت جام فلسفه حجاب را موضوعی مکتوم و پنهان ندانست و عنوان نمود: بی حجابی زنان که طبعاٌ پیامدهایی همچون آرایش، عشوه‌گری و امثال آن را به همراه دارد مردان و علی الخصوص قشر جوان را تحریک می کند. آمارها نشان می‌دهند که با افزایش بی حجابی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی به طور مداوم رو به افزایش است. هرچه دل یعنی هوس‌ های سرکش بخواهد به هر قیمتی به دنبال آن می‌رود و به این ترتیب هر روز دل به دلبری می‌بندد و با دیگری وداع می‌کند.

مولوی کلیدار احمدی درباره پیامد‌های بی حجابی متذکر شد: گسترش دامنه فحشاء و افزایش فرزندان حاصل از روابط نامشروع جزو دردناک‌ترین پیامد‌های بی حجابی بوده و شرح حال امروز جوامع غربی نمایان‌گر این مسئله تلخ می باشد. زن و شخصیت او در نزد اسلام بسیار با ارزش است و اگر در چنین شخصیتی ابتذال و سقوط نمود پیدا کند بنیان‌های خانواده و جامعه را از هم می پاشاند.. هنگامی که جامعه، زن را با اندام‌های تحریک آمیزش بخواهد، طبیعی است که روز به روز خودنمایی و آرایش بیشتری از او طلب نماید.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: در جامعه‌ ایی که تنها افتخار زن، جوانی، زیبایی، خود‌آرایی و خود‌نمایی او به حساب می آید چنین اجتماعی باید خود را ‌آماده‌ مقابله با هوس‌های سرکش انسان‌ های آلوده و شیطان صفت کند تا بنیان خانواده ها سست نگردد. بنابراین زن مومنه در این گونه جوامع چگونه می‌تواند دانش خود را به نسل های جوان انتقال داده و مقام والای خویش را به‌ عنوان مادر و مربی نسل‌های آینده معرفی کند؟!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن