گفتگو و مصاحبه

فقدان سواد رسانه ای در فضای مجازی پرحاشیه است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا روستای قورچای، وابستگی بیش از حد به فضای مجازی بدون تقویت سواد رسانه ای را از تهدیدات سر راه نسل جوان برشمرد.

به گزارش آوای سنت، خانم آی جمال قورچای در گفتگو با خبرنگار ما حضور چهل و یک کشور خارجی در جریان مراسم هفته وحدت در تهران را نشانه استقبال دنیای اسلام با نشست های و دیدارهای در جهت تقویت انسجام و همبستگی بیشتر میان ملل مسلمان خواند و گفت: مراسم امسال از جنبه های متفاوت با مراسم های مشابه سال گذشته تفاوت داشت. پیش بینی ترکیب مناسبی از کشورها و سین مراسم ها تاثیر مفیدی در شناخت بهتر از عقاید، نظرات، پیشنهادات و تفکر افراد به همراه داشت و مدعوین با فراغ بیشتری توانستند دیدارها و صحبت هایی را در حاشیه مراسم برگزار نمایند.

مراسم امسال از آن لحاظ حائز اهمیت بود که می‌توان خروجی و دستاورد مهم آن را اتفاق نظر اکثریت مهمانان ونمایندگان کشورهای اسلامی دررابطه با نزدیکی تشکل امت واحده واحیای تمدن نوین اسلامی دانست، ضمن آنکه برنامه ها محتوای چشمگیری داشته ومورد توجه و استقبال تمام ملل اسلامی قرار گرفت.

خانم قورچای تاکید بر تشکیل امت واحده در زیر پرچم قرآن را خواست همه اساتید، علما و نحبگان مراسم هفته وحدت سال ۱۴۰۲ دانست و اظهار داشت: مهمترین دستاورد مجمع جهانی تقریب در دیدارها و گفتگوهایی که پشت سر گذاشته شد، روند دستیابی به وحدت عملی در سایه وحدت و همدلی امت اسلامی می باشد. جهت دهی یکسان امت واحد در زیر پرچم الهی که قرآن کریم و نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم بر آن سفارش فراوان کرده است، مسیر درست زندگی سالم و ایمانی را به ما می شناساند. خصوصا در این دوران که دشمنان از هر سو حجاب اسلامی را هدف قرار داده و به بهانه آزادی می کوشند تا زنان و دختران ما را از اصل اسلام منحرف سازند.

دشمنان دین اسلام در همه طول تاریخ از طریق ترویج پوشش مبتذل، تبلیغ کالاهای صادرداتی با استفاده از تصاویر زنان و پخش فیلم های مبتذل تلاش کرده اند تا کانون گرم خانواده های مسلمان را متلاشی سازند ، اما در این اقدامات چندان موفق نبوده اند. لذا امروز بحث آزادی حجاب را به چالش کشیده و می کوشند تا به این وسیله دنیای اسلام را به مدلی از دنیای غرب مبدل نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا روستای قورچای از توابع استان گلستان، تعیین نماینده ای از مجمع تقریب در استان ها جهت نشست های فصلی و سالیانه را از ضرورت های رشد وحدت بین اقوام و مذاهب برشمرد و عنوان نمود: به عقیده این جانب هر نشست و مراسمی که موجب تقویت انسجام میان اقوام و مذاهب گردد، گامی ارزنده و مفید در این راستا خواهد بود و کمک می کند تا تمدن نوین اسلامی به رشد و شکوفایی مجدد دست پیدا کند. همچنین برگزاری مراسم در استان ها این امکان را می دهد تا کلیه اقشار و آحاد جامعه دست به دست هم داده و اهتمام هر چه بیشتر خود را در مسئله همدلی و اتحاد به طبق اخلاص بگذارند.

خانم قورچای با تاکید بر واکاوی تهدیدات و آسیب های سر راه بانوان جوان یادآور شد: در شرایطی که می بینیم تکنولوژی و صنعت مسیر پیشرفت را می پیماید، فرزندان ما به فضای نامحدود مجازی و شبکه های اجتماعی دسترسی آسان پیدا کرده و تمایل به دانستن بیشتر دارند، بنابر این یکی از مهمترین وظایف والدین این است که به دلبندان خود در خصوص انواع آسیب ها و چالش های پیش رو آگاهی کافی بدهند.

وابستگی بیش از حد به شبکه های اجتماعی یکی از تهدیدات ملموس در مسیر رشد اقشار جوان جامعه به حساب می آید.

با توجه به تهدیدات فضای مجازی و هزینه دشمنان اسلام می‌طلبد خانواده ها در ارتقای سواد رسانه ای خود و فرزندان تلاش مضاعف نمایند تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن