گفتگو و مصاحبه

پیروزی مسلمانان بر یهود وعده الهی است

آوای سنت: استاد و اندیشمند اهل سنت حوزوی بندر چارک، پیروزی و سربلندی مسلمانان بر ستیزه جویان یهود را وعده قطعی و نهایی قرآن کریم عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، شیخ حمدالله چاشوی در گفتگو با خبرنگار ما، خلصت ملت یهود را در سوء ظن، خشونت، جنگ طلبی و ستیز با دنیای اسلام خواند و گفت: دشمنی یهود با اسلام تنها به سنوات رسالت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم مربوط نمی شود و بلکه در همان دوران حضرت موسی علیه السلام نیز ستیزه جویی و جنگ طلبی در یهود نمایان بود و آنها حتی با پیامبر خود که حرمت و احترام بسیار زیادی در بین مسلمانان دارد سرعناد و دشمنی داشتند.

موسی علیه السلام پیامبری است که بنی اسرائیل را از دست ظلم و ستم فرعون نجات داد و در یکی از معجزاتش آب نیل را به امر الهی از وسط شکافت تا مردم تحت ستم فرعون به سرای امن برسند، لیکن آنها این قدر مواهب را ندانستند و رنح فراوانی به نبی خدا تحمیل کردند.

شیخ چاشوی، ستیز یهود با انبیاء و خصوصا با رسول بر حق اسلام را نوعی ستیز با عرش باریتعالی دانست و اظهار داشت: اسرائیل با حقانیت و آن چه که خدای متعال مقدر ساخته است، سر عناد دارد. مردم بیگناه را قربانی افکار پلید و شیطانی خود می کند. به شدت اهل تهدید و ارعاب است و مقاومت فلسطینیان در دفاع تا آزادی مسجدالاقصی را برنمی تابد. اسرائیل در شب اشغال فلسطین آمده بود تا اعراب را از خاک خود بیرون کرده و مقاومت شان را در اندک زمان در هم بشکند، اما دیدیم که دفاع از خانه و کاشانه، پیر و جوان نمی شناسد و کشته شدن در راه میهن نیز باعث ترس مدافعان نشد. امروز فلسطین به اعتماد و باور بیشتری برای مقاوت و دفاع از خاک و ناموس رسیده است.

استاد و اندیشمند اهل سنت حوزوی بندر چارک، پیروزی و سربلندی مسلمانان بر ستیزه جویان یهود را وعده ای قطعی و نهایی عنوان کرد و افزود: تصور عده ای از معاندین که آب به آسیاب دشمن می ریزند بر این است که اسرائیل می تواند با حمله نظامی به غزه، کار نیروی حماس را بری همیشه یکسره کند، اما سیاستمداران کابینه اسرائیل و کسانی که تجربه کهنه در جنگ با مبارزان فلسطینی دارند بر محال بودن این فرضیه صحه می گذارند، ضمن آنکه خاورمیانه بیش از گذشته در کنار فلسطین ایستاده است و با کسانی که مبارزه می کنند تا مسجدالاقصی را باز پس گیرند، همیاری خواهند کرد. لحظه آن فرا رسیده است تا وحدت امت در عمل به ظهور برسد، پس حمایت قاطع از جبهه مقاومت و محکومیت کشتار مردم غزه، شکستی دیگر را به دشمن وارده ساخته و متجاوزین را سرافکنده خواهد نمود.

شیخ چاشوی، اسرائیل را وصله ای بدشگون در منطقه توصیف کرد و ادامه داد: آمریکا در روزی خاک افغانستان را ترک کرد که یقین دانست دین و مذهب مردم افغان تغییر ناپذیر است و آنها به هر مهاجمی به چشم بیگانه نگاه می کنند. اسرتئیل هم در فلسطین بیگانه است و نه تنها نتوانست راه به جایی ببرد، بلکه نسل امروز فلسطین یاد گرفتند که چگونه از کشورشان دفاع کنند. زندگی اسفبار یهودیان که به امید خوشگذارانی راهی سرزمین های اشغالی شده بودند به همین ترتیب ادامه خواهد یافت تا جایی که وادار شوند به موطن خود بازگردند. خانه ای که متعلق به دیگران بوده و به زور غصب شود روی امنیت و آرامش را نخواهد دید. قدرت فلسطین در ایمان مردان و زنان آن جریان دارد. این مردم از مبارزه تا رهایی از دست ظلم خسته نمی شوند، لیکن جهان اسلام نباید نظاره گر جنایات اسرائیل باشند.

ملت عرب در قاره آفریقا باید وقایع فلسطین را دنبال کرده و مجدانه به حمایت از برادران خود بشتابند. اکنون اراده زیادی برای آزادی قدس شریف در نزد ملل اسلامی جریان پیدا کرده است و سرانجام وحدتی که مطابق با اهداف قرآن باشد، اسرائیل را از خاک فلسطین فراری داده و به لطف الله، زمین از لوث پلیدی ها پاک خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن