تربیت فرزندانگفتگو و مصاحبه

فیلم های غربی در صدد انحراف افکار عمومی مسلمانان هستند

آوای سنت: فارغ التحصیل ارشد رشته حقوق دانشگاه مذاهب اسلامی، محتوای فیلم های تولیدی غرب را برای به انحراف کشیدن ذهن جوانان مسلمان بیان نمود.

به گزارش آوای سنت، ابراهیم آخوند پایه گذار در گفتگو با خبرنگار ما، علل بروز برخی تنش و اختلافات دامنه دار میان خانواده های جوان در روزهای ابتدایی زندگی جدید را در عدم آشنایی زوجین از جزئیات اخلاقی و رفتاری یکدیگر خواند و گفت: تغییرات پیوسته و تغییر نگاه در ساختار زندگی های امروزی اعم از فردی و اجتماعی، تلاش برای درآمد زایی بیشتر و شتاب طاقت فرسا، چرخه حیات را از حالت سنتی به ماشینی در آورده است.

کمرنگ شدن سنن و آداب گذشتگان، اعتماد بیش از حد به فضای مجازی و افزایش توقعات سبب شده تا جوان امروزی مستقل شدن را دریچه ای برای رسیدن به سقف آرزوهای شان بداند. زندگی جدید مانند نهالی است که نیاز به رسیدگی و مراقبت از آسیب های احتمالی و پیرامون دارد و اگر به آن کم توجهی صورت بگیرد، نمی توان نسبت به رشد آن امیدوار شد.

آخوند پایه گذار، اتکا به خدای متعال و داشتن تجربه برای مدیریت امور را از فاکتورهای ایحاد نظم در خانواده دانست و اظهار کرد: اگر بنا باشد مسئولیت ها رو دوش یک نفر گذاشته شوند و طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، آن زندگی دوام طولانی نخواهد داشت. برخی از نسل جوان با این هدف پا به زندگی جدید می گذارند که به زعم خود از قید و بند مقررات خانه پدری خلاص شده و آن گونه عمل کنند که خود می خواهند‌. پدر و مادر آیینه زندگی فرزندان شان هستند. مادر مدیر امور خانواده است و چنانچه به مقوله تربیتی توجه داشته و به طور جدی و دلسوزانه به تعلیم نکات رفتاری و آموزش دینی فرزندان بپردازد، آینده بهتری را می تواند برایشان متصور شد.

این کارشناس ارشد رشته حقوق و جزای اسلامی دانشگاهی در این زمینه عنوان نمود: فراهم کردن امکانات تحصیلی، ترتیب برنامه غذایی مناسب، مسافرت در ایام تعطیلات و پیش بینی هزینه های دیگر، کلیه وظایف را شامل نمی شوند، بلکه وظیفه اصلی مادر این است که به دخترش کار در خانه، آشپزی و کارهای دستی بیاموزد.‌

پدر باید فرزندانش را موکلف به انجام فرایض دینی و همراهی در کارهای بیرونی کند تا کم کم به استقلال عملی رسیده و بدانند که بدون تلاش و زحمت نمی توان به اهداف مد نظر رسید. مبنا را در مقایسه داشته های خود با دیگران قرار ندهند. محتوای فیلم های ساخته غرب را باور نکنند. این فیلم ها عمدتا برای به انحراف کشیدن جوانان مسلمان ساخته می شوند و آنچه که در این تولیدات به اصطلاح عاطفی به نمایش در می آیند با واقعیت های زندگی زناشویی حتی در خود حوامع غربی نیز مطابقت ندارند.

آخوند پایه گذار، تحصیل تا کسب تخصص علمی را بخشی از فرایند جوانی توصیف کرد و یادآور شد: تشویق فرزندان به ورزش های سالم مبتنی بر هوش و استعداد ذاتی، آموزش مهارت های انجام کار در کنار پرداختن به تکالیف دینی، سه عامل پیشرفت و آمادگی برای همسر اختیاری بشمار می روند.

جوان اگر کار یاد گرفته و مشغول آن شود، می تواند تا زمان فراهم شدن زمینه اشتغال در ارگان دولتی، فعالیت کرده و برای آینده اندوخته کافی ذخیره کند. چه بسیار هستند نیروهای آماده ای که صاحب فن شده و در کارشان پیشرفت پیدا کردند. هر شخصی که اراده قوی داشته باشد هدف را به خود نزدیک می کند. والدین انگیزه لازم را در فرزندان تقویت کرده و در مسیر رشد و تعالی ایشان مثمر ثمر باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن