گفتگو و مصاحبه

ایجاد بسترهای اشتغال مهم ترین مطالبه مردم از نامزدهای انتخابات مجلس

آوای سنت: نظریه پرداز کورد اهل سنت، انجام مطالعات دقیق برای شناسایی آسیب ها و تخصیص بودجه های رفع موانع را به نفع اقتصاد کشور عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، میکائیل صادقی در گفتگو با خبرنگار ما، اساسی ترین مطالبات مردمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ایجاد بسترهای ایجاد اشتغال در کشور خواند و گفت: افزایش شاخصه های پیشرفت در اقتصاد را از برنامه مهم دولت ها است و برای فتح قله های پیشرفت در همه حوزه ها می بایست با افزایش هجم تولیدات و برآورده کردن نیازهای جامعه خصوصا در بخش کالای مصرفی، وابستگی ها را کاهش بخشیده و به فکر ارتقای سطح صادرات باشیم.

صادقی، یکی از نیازهای مهم کشور را افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی مانند فراورده های غله ای و مصارف غذایی از جمله برنج، چای، گوشت، مواد لبنی و.‌.‌.دانست و اظهار داشت: کشور ما در زمین های یاد شده قدرت کافی برای ارتقای سطح تولید را دارد، اما عدم حمایت از تولیدکنندگان و نداشتن برنامه مدون جهت مدیریت آبرسانی به محصولات فصلی روی توان تولیدات غذایی ما اثر منفی برجای می گذارد. به عنوان مثال عملیات زه کشی در اطراف مزارع می تواند میزان تولید یک محصول را تا سطح قابل توجهی ارتقا بخشد‌.

این نظریه پرداز کورد اهل سنت، انجام مطالعات دقیق برای شناسایی آسیب ها و تخصیص بودجه های رفع موانع را به نفع اقتصاد کشور و حوزه های انتخابیه عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس بیس از آن که به فکر خدمت صادقانه به مردم باشند، می کوشند تا در پایان دوره طوماری از عملکردهای ریز و درشت را با آمار و ارقام نجومی به مردم ارائه دهند.

هیچ آماری باعث جلب رضایت مردم نخواهد شد، مگر آنکه منتخب مردم بتواند تیجاد اشتغال کرده و آمار بیکاری را به کاهش ملموس برساند. بسیاری از کارها از جمله اجرای نهضت آسفالت و مسکن ملی مهر از اقدامات دولت برای مردم به حساب می آیند که با ورود مستقیم دولت عملیاتی می شوند‌، اما می بینیم که تعدای از نمایندگان این قبیل اقدامات را به پای رزومه کاری خود می گذارند!!

نمایندگان مجلس باید در زمینه اقدامات شان با مردم رو راست باشند‌. جامعه امروز ما به مسائلی که در پیرامون می گذرد اشرافیت کامل و کافی داشته و هر ادعایی را به راحتی پذیرفته نخواهد شد. یازدهم اسفند ماه روز انتخاب بهترین کاندیدا از میان راه یافته ها مرحله رقابت نهایی است‌‌. کسی صداقت را از صحن مجلس به مردم نشان دهد.

صادقی با تاکید بر این مطلب که هرگز با چشم بسته نمی توان دست به یک انتخاب اصلح زد‌، یادآور شد: همه کاندیداها رفع کمبودها را مبنای برنامه های شان در صورت راهیابی به مجلس بیان می دارند. موانع برطرف نخواهند شد، مگر آنکه یک نماینده با مردم حوزه خود همسو و رو راست باشد. از حاشیه سازی های بیمورد پرهیز کرده و اصل شایسته سالاری را در نظارت بر تصویب قوانین مد نظر قرار دهد.

مجلس محلی است که وی توان تصویب و اجرایی کردن بسیاری از طرح های مرتبط با شاخصه های پیشرفت را دارد. نماینده ای در کارش موفق خواهد بود که اقتصاد را شناخته و نخبگان علمی را برای ارتقای سطح تولیدات بکار بگیرد. در این صورت آنچه که مورد مطالبه مردم است، تحقق خواهد یافت. با اتمام یکدوره از عمر مجلس شاهد رها شدن بسیاری از طرح های نیمه کاره هستیم که اگر اقدامات لازم برای تکمیل آنها در دستور پیگیری قرار بگیرند، شاهد در نوبت انتظار و فرسایش سازها نخواهیم بود‌. نماینده مجلس موظف است سیاست تکمیل پروژه های در دست احداث و نیمه کاره مانده را ادامه داده و از هیچ تلاشی تا زمان بهره برداری از سزه ها هر چند که تکمیل آنها زمانبر هم که باشد، دریغ ننماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن